Με τα βαΐων και κλάδων αναμέναμε το καινούριο Prince of Persia.
Ο πρίγκιπας δεν εμφανίζεται πλέον με τα κουρέλια που τον έχουμε συνηθίσει.
Είναι ο καλοαναθρεμμένος πρίγκιπας της Περσίας, πλάι με τον φιλόδοξο αδερφό του Malik ο οποίος δέχεται επίθεση στο κάστρο του από αιμοσταγείς κατακτητές.
Ο Malik χάνει την άμυνά του και επιλέγει να ελευθερώσει το κακό τζίνι Ratash.
Το τζίνι κυριεύει τον Malik και μεταμορφώνει όλο το βασίλειο σε άμμο και ο πρίγκιπας γίνεται αντίπαλος του ίδιου του του αδερφού.
Όπως σε όλα τα παιχνίδια της σειράς, η ιστορία δεν έχει την παραμικρή σημασία μιας και βασίζεται συνήθως σε σενάρια κλισέ τύπου: ο κακός έχει κάποια συγγενική σχέση με τον καλό, ο κακός θέλει να καταστρέψει τον κόσμο, ο καλός καλείται να επανορθώσει, να αντιμετωπίσει τους δαίμονές του και να νικήσει με τρόπο επικό (βλέπε boss fights) τον κακό.
Σημασία έχει το gameplay, το οποίο είναι εθιστικό.
Το παιχνίδι στην ουσία είναι ένα εκπληκτικό παιχνίδι 3D πλατφόρμας με στοιχεία Action Adventure και στοιχεία που ενισχύουν τις ικανότητες του πρίγκιπα προοδευτικά.
Απογοητευτικό είναι το σύστημα μάχης καθώς καλείται ο πρίγκιπας με αυτό να αντιμετωπίσει τους εχθρούς του.
Ενώ ο πρίγκιπας αυτή τη φορά μπορεί να εκτελέσει compos χρησιμοποιώντας τις μαγικές ικανότητες των τεσσάρων στοιχείων, οι επικές μάχες σώμα με σώμα και τα εντυπωσιακά compos έχουν υποβαθμιστεί στο παιχνίδι.
Το μεγάλο αυτό μειονέκτημα καλύπτεται όμως από τους γρίφους που πρέπει να λύσει ο πρίγκιπας για να φτάσει στον προορισμό του.
Δεν υπάρχει ο άκρατος πλουραλισμός των εχθρών που είχαμε δει σε άλλα παιχνίδια της σειράς. Πλέον οι εχθροί είναι σχεδόν όλοι ίδιοι.
Τα γραφικά, η λεπτομέρεια στους περιβάλλοντες χώρους και η χρήση του νερού και της φωτιάς είναι που ενδυναμώνουν την ποιότητα του παιχνιδιού.
Πέρα από όλα τα θετικά και τα αρνητικά, μεγάλο μειονέκτημα είναι η διάρκεια του παιχνιδιού που φτάνει στις έξι ώρες συνολικά.
Οι πίστες δεν είναι πολύπλοκες, είναι προφανές πως και που θα χρειαστεί ο πρίγκιπας να πηδήξει ή να μεταμορφώσει έναν πίδακα νερού σε πάγο.
Εν τέλει, το παιχνίδι είναι γρήγορο, εθίζει αλλά η διάρκειά του και η συνέπειά του στο σύστημα μάχης έχει μειωθεί αισθητά.
Τουλάχιστον το παιχνίδι δεν έχει την συνεχή αίσθηση επανάληψης όπως είχε το προηγούμενο.